Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Temperatura wody/dogrzewanie się 1.4 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    U mnie też "dzieją się" takie spadki temperatury na postoju na światłach.
    Według mnie:
    Czujnik elektroniczny ma mniejszą bezwładność i szybko reaguje na zmiany temperatury płynu chłodzącego (i wskaźnik elektroniczny temperatury wskazuje odczytaną wartość niemal bez zwłoki), przy analogowy czujniku i wskaźniku temperatury nie można było dostrzec tego krótkiego wahania temperatury i zanim się schłodził i przestawił wskazówkę to już poszedł na czujnik ciepły płyn.
    Producent powinien zastosować narzędzie korygujące wskazania przy spadku temperatury z opóźnieniem o np. 1 minutę i nikt by tego wahnięcia nie zauważył i skończyły by się niepotrzebne wycieczki do serwisu.

    Ale to tylko moja teoria ;-)

    Komentarz


    • #77
      Macie na wyświetlaczu temperaturę płynu? U mnie nie ma takiej opcji - tylko olej. Może i dobrze
      "k..., aleś pan tu bestię postawił"

      Komentarz


      • #78
        Zamieszczone przez bob_best
        Czy ktoś może potwierdzić takie zachowanie wskaźnika temperartury u siebie? Czy takie zachowanie jest normalne czy coś jest skrewione? Podpowiedzcie proszę!
        Ja dzisiaj celowo przyjrzałem się rozgrzewaniu mojego auta

        1. Rozruch przy temp. powietrza -4,5 stp. C. Praca na postoju bez obciążenia prócz AC (+18 stp. C) przez ok. 1 min, następnie wyjazd z parkingu.

        2. Po 3 min. od startu rusza wskaźnik temp. cieczy chłodzącej (jazda ze stałą prędkością 50 km/h, bez postojów). Przy ok. 60 stp. C wjeżdżam na dwupasmówkę.

        3. Po kolejnych 2 minutach jazdy osiąga 90 stp. C (czyli po 5 min. od ruszenia). Olej w dalszym ciągu --- (jazda z prędkością 80km/h, 2000 rpm, 2× 10 sek. postój na światłach).

        Na co dzień nie zauważyłem efektu spadku temp., może sporadycznie wahnięcie wskazówki o 1 mm w dół. Na postoju olej lubi się wychładzać i to dosyć szybko. Natomiast jak niedawno "rozmrażałem" auto i ustawiłem AC na +28, to faktycznie temp. cieczy spadała gdy autko stało.

        Komentarz


        • #79
          Zamieszczone przez bob_best
          Podsumowując: spadek jest i tutaj się to nie zmieniło
          Kolego ja dalej się będę upierał, że miałeś wszystko ok (zresztą pisałem Ci o tym w tym wątku) i nadal masz wszystko ok. Wczoraj rano -9 stopni samochód odpalony po 10 minutach pracy Webasto ruszyłem błyskawiczny skok na 90 stopni jazda około 13 km po mieście olej nagrzany do 90 stopni zatrzymałem się na parkingu siedziałem w samochodzie silnik pracował na wolnych obrotach ogrzewanie na 22 stopnie ustawione tryb auto i temperatura spadał z 90 do 80 stopni w ciągu 5 minut tak to już jest i jedynie powrót do jednostki wolnossącej może coś zmienić TSI i Diesle z turbiną tak będą miały.
          Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

          Komentarz

          POWRÓT NA GÓRĘ
          Pracuję...
          X